vrijdag 30 november 2012

SUNETTA.M.S. AGROUND AT MOMBASA. ( DEEL 5/8 )

M.S.SUNETTA AGROUND 

         AT MOMBASA.

28 MAART 1993 T/M 21 AUGUSTUS 1993.


( 4 juli 1993.)

Het was uiteraard het nieuws van de dag dat de tanker die vlak voor de kust aan de grond was gelopen weer vlot was en de rest van haar lading in de haven zou komen lossen. 




( In het bijzonder de complimenten aan het team van Smit Tak voor het vlottrekken van het schip.)


Zo voeren we dan uiteindelijk de haven van Mombassa binnen met in de verte de plaats waar we aan de grond hadden gelegen. Intussen had het duikers onderzoek uitgewezen dat de bodem van het schip aardig was beschadigd en ook een van de waterinlaatroosters van de machinekamer. Er zo op korte termijn naar een droogdok worden gezocht waar het schip gerepareerd zou worden.


Uiteindelijk begonnen ook de lokale kranten van leer te trekken op misverstanden in de haven van Mombasa.
Zo kregen we na het lossen het bericht dat we de 14e juli in Bahrein werden verwacht om in het dok de schade aan de romp te verhelpen. Ook kregen we te horen dat na de reparatie er weer geladen moest worden voor de haven Mombasa. Er zat iemand met een zeer wrange humor op de afdeling trading in het kantoor te Londen.


1 opmerking:

  1. kees, geweldig verhaal, ik kwam toevallig op je blog terecht toen ik wat foto's van shell tankers zocht. Ik was zelf 2e stuurman op deze reis en zoals je al aangaf is deze stranding een van de indrukwekkendste periodes in mijn varende carriere geweest. Ik heb zelf nog wat krante knipsels van deze stranding maar geen foto's. Jouw verhaal brengt alles weer naar boven, wat een tijd was dat....
    Ook je andere Shell Tankers blogs heb ik met veel plezier gelezen. Prachtige herinnering aan mijn shell tijd.

    Alex Eijgenraam

    BeantwoordenVerwijderen