dinsdag 7 augustus 2012

C-KLASSE NIEUWBOUW SHELL TANKERS BV. (DEEL 11)

C-KLASSE NIEUWBOUW

SHELL TANKERS.B.V. (11)




DE CARDISSA.




Zoals afgesproken melde ik mij op 01 februari 1982, na een kort verlof, bij de afbouwploeg voor de 'CARDISSA' op de RSV-werf te IJsselmonde.
Natuurlijk was men geintereseerd naar het reiel en zeilen gedurende de afbouw van de 'CAURICA' en dat kon ik dan toelichten met behulp van de nodige opnamen in mijn tijdelijk fotoverslag.




Bij aan komst op de werf bracht ik eerst een bezoekje aan de afdeling beveiliging, waar na een praatje de naam 'CAURICA' op mijn toegangspas voor mijn auto werd veranderd in 'CARDISSA', wat geen problemen verder opleverde.




De technische afbouw van de 'CARDISSA'verliep ruim op schema, maar alleen het schilderwerk buiten, het hoofddek en de accomodatie, liep ver achter door de winterse weersomstandigheden.







Zo vertrokken we dan met een zwarte opbouw en alleen het brughuis wit geschilderd van IJsselmonde naar de Botlek. Deze vaart ging met behulp van sleepboot assistentie en op eigen motor vermogen. Grote delen van het hoofddek waren afgedekt met kunstofzeilen om droog de isolatie te kunnen aanbrengen om de thermischeolie-leidingen.


Bij de doorvaart van de van Brienenoordbrug waren wij de oorzaak van een enorme verkeersfile op de beide opritten van de brug.



Eenmaal op de Botlek aangekomen werd het schip drooggelegd in het Prinses Beatrix Dok voor het laatste schilderwerk aan de scheepshuid en ander technisch onderhoud. Hier ruilde ik mijn pasje voor de Heusden-werf netjes in voor een pasje van RSV-Botlek.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten