zaterdag 9 juni 2012

12 FLESSEN WHISKY.

                               12 FLESSEN WHISKY.


Ik had nog 12 flessen whisky in de kelder en mijn vrouw zei me de inhoud van iedere fles leeg te gieten in de gootsteen.
Met tegenzin antwoorde ik dat ik deze onplezierige taak zou uitvoeren.

Ik trok de kurk uit de eerste fles en goot de inhoud ervan in de gootsteen, met uitzondering van één glas, hetwelk ik opdronk.

Ik trok de kurk van de tweede fles en deed hetzelfde, met uitzondering van weer één glas, hetwelk ik opdronk.


Ik ontkurkte de derde fles en goot het goede geestverijkende oude nat in de gootsteen, met uitzondering van weer één glas, hetwelk in opdronk.

Met veel moeite wriemelde ik de kurk van de vierde gootsteen en schonk de flessen in de glazen, hetwelk ik opdronk.

Ik trok de fles van de kurk van de volgende en dronk de gootsteen leeg en gooide de rest in het glas.
Ik trok de gootsteen uit het volgende glas en schonk de kurk in de fles.

Ik trok de kurk uit mijn keel, schonk de gootsteen in het glas en dronk de fles.

Toen ontkurkte ik de gootsteen uit de fles en flesde de glazen en dronk de schonk. Daarna flesde ik de schoorsteen met het glas en goot de de kurken uit mijn keel.

Nu keelde ik de dronk en schurkte de kurk in de goot.

Toen ik alles leeggegoten had hield ik met één hand het huis overeind en telde met de andere de glazen, de gootstenen, flessen en kurken en kwam tot 29.

Om zeker te weten telde ik ze nogmaals en het waren er 74 en toen ik het huis weer voorbij kwam heb ik ze opnieuw geteld. Tenslotte heb ik alle huizen, kurken en flessen en gootstenen geteld, met uitzondering van één glas, het welk ik opdronk.

Vreemd dat mijn vrouw niet tevreden was, van wat ik uitgevoerd hebt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten