woensdag 21 maart 2012

M.S.VICTORIA BAY. THUISREIS. (Deel 3)

M.S. VICTORIA BAY.

THUISREIS.




TERUG NAAR EUROPA.

Na uiteindelijk de containers uit Nairobi te hebben geladen vertrokken we uit Mombassa naar Djibouti om daar nog wat lading aan boord te krijgen. Via de Rode Zee, het Suezkanaal, de Middellandse Zee, de Atlantische Oceaan en de Noordzee bereikten we weer Antwerpen alwaar ik het schip zou verlaten.


                                     ( De moskee van Suez aan het begin van het kanaal)

Tijdens deze reis kreeg ik te horen dat er problemen waren met enige hydraulische cilinders om de ladingluiken van het schip te openen. Reserve onderdelen waren er meer dan genoeg aan boord, maar er ontbrak enig speciaal gereedschap om de cilinders te openen en een werkstelling daarvoor.
Ik heb hier toen mijn vakkennis op botgevierd, eerst de speciale sleutel gemaakt en toen de demontage en montage stelling en deze cilinders één voor één weer up to date gebracht. Voor dit schip de eerste werktuigkundige die ook aan dek werkte.

                                          ( Zoutwinning aan de oever van het Suezkanaal.)

Al met al was deze reis een aparte en speciale ervaring, maar ook een uitdaging om bij een andere maatschappij nieuwe ideeën in te brengen, zoals een werkplanning en meer samenwerking tussen de beide diensten aan boord. Want wat hier al vreemd werd gevonden dat een werktuigkundige in zijn vrije tijd ook op de scheepsbrug kwam en zijn interesse toonde in de reisnavigatie. Ik sluit dit verslag af met een slide-show met een fraaie zonsondergang.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten