maandag 23 januari 2012

JAKARTA.



     JAKARTA - INDONESIË. 

                      1989.





WOENSDAG 11 JANUARI 1989.

Laat opgestaan en na een kleine brunch eerst al de post doorgenomen en zo indien nodig beantwoord. Een briefje naar Sibolga geschreven met mijn dank voor het terug bezorgen van mijn Nias souvenirs. Ik trof Torang weer na zijn werktijd en haalden samen de ontwikkelde foto's en dia's af bij de fotograaf.

Nog even bij de kleermaker langs gegaan voor wat veranderingen door te geven en s'avonds met vrienden van Torang uit eten geweest in een Japans restaurant. Het koste die avond moeite om een taxi naar 'huis' te krijgen door de zware regen.
Het was de verdere nacht noodweer boven Jakarta.





DONDERDAG 12 JANUARI 1989.

De gehele ochtend zware regenval en onweer. Het zicht uit de flat waar ik vertoefde was hoog uit 50 meter. Al de straten stonden blank en het verkeer zat volledig vast. Het was een chaos. Zodoende tot ver in de namiddag thuis gebleven en wat zitten lezen.

We hadden afgesproken elkaar, en enige vrienden, weer te ontmoeten voor 'Happy Hour' in de bar van Hotel Indonesië. Aldaar ontmoeten we nog enige bekenden die het weekeinde van plan waren voor zaken naar Bali te gaan. Na veel heen en weer gepraat liet ik me overhalen om met hun mee te gaan naar Bali. De regen in Jakarta was ik spuug zat en ik had nog tijd genoeg eer ik terug moest vliegen naar Nederland, waar het ook winter was.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten