woensdag 14 december 2011

KAARSENSLIJPER !

                              KAARSENSLIJPER.

Vorig jaar heb ik hem nog gebruikt gedurende de feestdagen, maar nu ik hem weer nodig heb is de "kaarsenslijper" spoorloos. In de dozen met de Kerstkandelaars gezocht, in de laden van de kasten en in de doos met stand-by kaarsen voor als het elektrisch uit zou vallen, maar de slijper is niet meer te vinden.


Dus maar even naar de stad gereden om maar een nieuwe te kopen, daar niet al mijn kandelaars de zelfde gat-diameter hebben voor de dinerkaarsen er in te plaatsen.

Het mag dan wel de beste winkelgemeente van Limburg te zijn geworden dit jaar ( zo ook verleden jaar ) maar geen enkele zaak kon mij helpen.


In sommige winkels dachten ze, dat ik ze voor de gek stond te houden en verwachten ze plotseling met een verborgen camera geconfronteerd te worden. Soms werd ik aangekeken alsof ik zangzaad voor een koekoeksklok wenste te kopen. Woon- Tuin- en Hobbyboulevard en zo ook de winkels in de binnenstad konden mij niet helpen. In verscheidene winkels heb ik ze naar Google verwezen om daar hun geheugen eens op te frissen. Al met al waren er maar vijf winkeliers die precies wisten waar over ik het had.


Maar een "kaarsenslijper" bestaat echt. Daarom twee bijgaande afbeeldingen vanuit Google.

Uiteindelijk heb ik er maar één via een webwinkel gekocht om er zeker van te zijn dat de kaarsen goed in de kandelaars passen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten