vrijdag 26 augustus 2011

EEN REIS OVER ZES INDONESISCHE EILANDEN.



     EEN REIS OVER ZES 

INDONESISCHE EILANDEN. 



PROLOOG.

Al enige tijd terug werd door verschillende personen aan mij gevraagd of ik wel eens op het eiland Celebes, het huidige Sulawesi, ben geweest. Zo ja; dan was daar om mijn weblog niets over te vinden. Na enig zoeken kwam dan het oude reisverslag uit 1990 boven water.
Een reis naar de eilanden; Java, Sulawesi, Ambon, Saparua, Bali, en Madura.
Maar het zou nog even zoeken zijn naar de negatieven van de afbeeldingen over deze reis om ze te scannen voor het gebruik in mijn weblog.
Het plan om naar Indonesië te reizen ontstond tijdens mijn uitleencontract, aan een reparatie-onderhoud scheepswerf in Singapore, voor het gereedmaken van een tanker voor de overdracht aan een nieuwe eigenaar.
Zo keerde ik na beëindiging van mijn contract in januari niet terug naar het winterse Nederland, maar reisde naar Jakarta met een open retour ticket naar Amsterdam.
Ik hoopte nu de belofte waar te maken om diverse medewerkers in Indonesië thuis, op verschillende eilanden te bezoeken.

In Jakarta vond ik onderdak bij vrienden, waar ik ook mijn overtollige bagage kon achterlaten.
Na een bezoek aan Tanjung-Priok, waar de meeste oud medewerkers woonden, had ik al gauw de nodige liefhebbers om me te vergezellen op deze lange reis, maar er bleef er uiteindelijk door diverse redenen maar één over.



Als eerste werden de nodige open vliegtickets geregeld om uiteindelijk van Jakarta naar Ujung Padang (Makassar) op Sulawesi te vliegen. Ik zal in dit weblog verslag zoveel mogelijk over het land en cultuur schrijven. In de afgelopen twintig jaar zal het nodige in- en om de grote steden veel zijn veranderd door de bevolkingsaanwas, maar veelal blijft in het binnenland vaak de klok stilstaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten